Terms and Conditions and House Rules
- 宿泊約款 – Terms and Conditions for Accommodation Contracts – Japanese –
- 利用規則 – House Rules (Rules and Regulation) – Japanese –
- Terms and Conditions for Accommodation Contracts – English –
- House Rules(Rules and Regulation) – English –
宿泊約款
Terms and Conditions for Accommodation Contracts
(適用範囲)
第1条 当ホテルが宿泊客との間で締結する宿泊契約及びこれに関連する契約は、この約款の定めるところによるものとし、この約款に定めのない事項については、法令又は一般に確立された慣習によるものとします。
2 当ホテルが、法令及び慣習に反しない範囲で特約に応じたときは、前項の規定にかかわらず、その特約が優先するものとします。
(宿泊契約の申込み)
第2条 当ホテルに宿泊契約の申し込みをしようとする者は、次の事項を当ホテルに申し出ていただきます。
(1) 宿泊者名
(2) 宿泊日及び到着予定時刻
(3) 宿泊料金(原則として別表1の基本宿泊料による。)
(4) その他当ホテルが必要と認める事項
2 宿泊客が、宿泊中に前項第2号の宿泊日を超えて宿泊の継続を申し入れた場合、当ホテルは、その申し出がなされた時点で新たな宿泊契約の申し込みがあったものとして処理します。
(宿泊契約の成立等)
第3条 宿泊契約は、当ホテルが前条の申し込みを承諾したときに成立するものとします。ただし、当ホテルが承諾をしなかったことを証明したときは、この限りではありません。
2 前項の規定により宿泊契約が成立したときには、宿泊期間の基本宿泊料を限度として当ホテルが定める申込金を、当ホテルが指定する日までに、お支払いいただきます。
3 申込金は、まず、宿泊客が最終的に支払うべき宿泊料金に充当し、第6条及び第18条の規定を適用する事態が生じたときは、違約金に次いで賠償金の順序で充当し、残額があれば、第12条の規定による料金の支払いの際に返還します。
4 第2項の申込金を同項の規定により当ホテルが指定した日までにお支払いいただけない場合は、宿泊契約はその効力を失うものとします。ただし、申込金の支払期日を指定するに当たり、当ホテルがその旨を宿泊客に告知した場合に限ります。
(申込金の支払いを要しないこととする特約)
第4条 前条第2項の規定にかかわらず、当ホテルは、契約の成立後同項の申込金の支払いを要しないこととする特約に応じることがあります。
2 宿泊契約の申し込みを承諾するに当たり、当ホテルが前条第2項の申込金の支払いを求めなかった場合及び当該申込金の支払期日を指定しなかった場合は、前項の特約に応じたものとして取扱います。
(宿泊契約締結の拒否)
第5条 当ホテルは、次に掲げる場合において、宿泊契約の締結に応じないことがあります。
(1) 宿泊の申し込みが、この約款によらないとき。
(2) 満室(員)により客室の余裕がないとき。
(3) 宿泊しようとする者が、伝染病者であると明らかに認められるとき。
(4) 天災、施設の故障、その他やむを得ない事由により宿泊させることができないとき。
(5) 宿泊しようとする者が、宿泊に関し、法令の規定、公の秩序若しくは善良の風俗に反する行為をするおそれがあると認められるとき。
(6) 宿泊に関し合理的な範囲を超える負担を求められたとき。
(7) 宿泊しようとする者が、暴行、脅迫、恐喝等のほか、暴力的要求行為、その他威圧的な不当要求及び行為をしたとき。
(8) 宿泊しようとする者が、喧騒な行為のほか、危険、不安等を感じさせるなど、宿泊又は利用する他のお客様に迷惑を及ぼす言動をしたとき。
(9) 宿泊客に支払能力または意思がないと明らかに認められるとき。
(10) かつて当ホテル、若しくは他ホテルにおいて、本条(5)(6)(7)(8)及び (9) のいずれかに該当する行為をしたことがあるとき。
(11) 宿泊しようとする者が、暴力団、暴力団員、暴力団関係団体又はその関係者であるとき。
(12) 宿泊しようとする者が、暴力団員が役員に就任、又は事業活動を支配している法人その他の団体の役職員であるとき。
(13) 宿泊しようとする者が、反社会的団体やその構成員等社会の秩序・安全に脅威を与える反社会的勢力であるとき。
(14) 宿泊しようとする者が泥酔者で、他の宿泊客に著しく迷惑を及ぼすおそれがあると認められたとき。あるいは宿泊客が他の宿泊客に著しく迷惑を及ぼす言動をしたとき。
(15)宿泊客が当ホテルの定める利用規則に従わないとき。
(宿泊客の契約解除権)
第6条 宿泊客は、当ホテルに申し出て、宿泊契約を解除することができます。
2 当ホテルは、宿泊客がその責めに帰すべき事由により宿泊契約の全部又は一部を解除した場合(第3条第2項の規定により当ホテルが申込金の支払期日を指定してその支払いを求めた場合であって、その支払いより前に宿泊客が宿泊契約を解除したときを除きます。)は、別表第2に掲げるところにより、違約金を申し受けます。ただし、当ホテルが第4条第1項の特約に応じた場合にあっては、その特約に応じるに当たって、宿泊客が宿泊契約を解除したときの違約金支払義務について、当ホテルが宿泊客に告知したときに限ります。
3 当ホテルは、宿泊客が連絡をしないで宿泊日当日の午後10時(あらかじめ到着予定時刻が明示されている場合は、その時刻を2時間経過した時刻)になっても到着しないときは、その宿泊契約は宿泊客により解除されたものとみなし処理することがあります。
(当ホテルの契約解除権)
第7条 当ホテルは次に掲げる場合においては、宿泊契約を解除することがあります。なお、本条による契約の解除により生じた損害については、当ホテルは一切責任を負いません。
(1)宿泊約款第5条のうち各号の一に該当するとき、あるいは該当することがホテル利用中に判明したとき。
(2)寝室での寝たばこ、消防用設備等に対するいたずら、その他当ホテルが定める利用規則の禁止事項(火災予防上必要なものに限る。)に従わないとき。
2 当ホテルが前項の規定に基づいて宿泊契約を解除したときは、宿泊客がいまだ提供を受けていない宿泊サービス等の料金はいただきません。
(宿泊の登録)
第8条 宿泊客は、宿泊日当日、当ホテルのフロントにおいて、又は事前にオンライン登録にて、次の事項を登録していただきます。
(1)宿泊客の氏名、年齢、性別、住所及び職業
(2)外国人にあっては、国籍、旅券番号、入国地及び入国年月日
(3)出発日及び出発予定時刻
(4)その他、当ホテルが必要と認める事項
2 日本国内に住所を有しない外国人にあってはパスポートを呈示いただきコピーをさせていただきます。事前にオンライン登録する場合はパスポートのコピーを添付する必要があります。
3 宿泊客が第12条の料金の支払いを、宿泊券、クレジットカード、電子マネー等通貨に代わり得る方法により行おうとするときは、あらかじめ、前項の登録時にそれらを呈示していただきます。
(客室の使用時間)
第9条 宿泊客が当ホテルの客室を使用できる時間は、午後 3 時から翌朝 10 時までとします。ただし、連続して宿泊する場合においては、到着日及び出発日を除き、終日使用することができます。
2 当ホテルは、前項の規定にかかわらず、同項に定める時間外の客室の使用に応じることがあります。この場合には次に掲げる追加料金を申し受けます。但し、当ホテルは、満室により客室の余裕がないとき等、お申し出に応じないことがあります。
(1)午後 1 時まで・・・1 時間を超える毎に 1 室につき 3,000 円(税込)
(2)午後 1 時以降・・・当日料金の全額
3 第 1 項の時間は、やむを得ない場合には臨時に変更することがあります。その場合には、適当な方法をもってお知らせします。
(利用規則の遵守)
第10条 宿泊客は、当ホテル内においては、当ホテルが定めてホテル内またはホームページに掲示した利用規則に従っていただきます。
(営業時間)
第11条 当ホテルのフロント等の営業時間は次のとおりとし、その他の施設等の詳しい営業時間は備付けパンフレット、各所の掲示、客室内のサービスディレクトリー等で御案内いたします。
(1)フロント等サービス時間
イ 門限 なし
ロ フロント 15:00 – 20:00 (20:00以降は無人チェックイン・チェックアウトシステムが稼働)
2 前項の時間は、やむを得ない場合には臨時に変更することがあります。その場合には、適当な方法をもってお知らせします。
(料金の支払い)
第12条 宿泊客が支払うべき宿泊料金等の内訳は、別表第1に掲げるところによります。
2 前項の宿泊料金等の支払いは、通貨又は当ホテルが認めた宿泊券、クレジットカード、電子マネー等これに代わり得る方法により、宿泊客の到着の際又は当ホテルが請求した時、フロント又はオンラインにて行っていただきます。
3 当ホテルが宿泊客に客室を提供し、使用が可能になったのち、宿泊客が任意に宿泊しなかった場合においても、宿泊料金は申し受けます。
(当ホテルの責任)
第13条 当ホテルは、宿泊契約及びこれに関連する契約の履行に当たり、又はそれらの不履行により宿泊客に損害を与えたときは、その損害を賠償します。ただし、それが当ホテルの責めに帰すべき事由によるものでないときは、この限りではありません。
2 当ホテルは、万一の火災等に対処するため、旅館賠償責任保険に加入しております。
(契約した客室の提供ができないときの取扱い)
第14条 当ホテルは、宿泊客に契約した客室を提供できないときは、宿泊客の了解を得てできる限り同一の条件による他の宿泊施設を斡旋するものとします。
2 当ホテルは、前項の規定にかかわらず他の宿泊施設の斡旋ができないときは、違約金相当額の補償料を宿泊客に支払い、その補償料は損害賠償額に充当します。
ただし、客室が提供できないことについて、当ホテルの責めに帰すべき事由がないときは、補償料を支払いません。
(寄託物等の取扱い)
第15条 宿泊客がフロントにお預けになった物品又は現金並びに貴重品ついて、滅失、毀損等の損害が生じたときは、それが、不可抗力である場合を除き、当ホテル(館)は、その損害を賠償します。ただし、現金及び貴重品については、当ホテルがその種類及び価額の明告を求めた場合であって、宿泊客がそれを行わなかったときは、当ホテルは10万円を限度としてその損害を賠償します。
2 宿泊客が、当ホテル内にお持込みになった物品又は現金並びに貴重品であってフロントにお預けにならなかったものについて、当ホテルの故意又は過失により滅失、毀損等の損害が生じたときは、当ホテルは、その損害を賠償します。ただし、宿泊客からあらかじめ種類及び価額の明告のなかったものについては、当ホテルに故意又は重大な過失がある場合を除き、10万円を限度として当ホテルはその損害を賠償します。
(宿泊客の手荷物又は携帯品の保管)
第16条 宿泊客の手荷物が、宿泊に先立って当ホテルに到着した場合は、その到着前に当ホテルが了解したときに限って責任をもって保管し、宿泊客がフロントにおいてチェックインする際お渡しします。
2 宿泊客がチェックアウトしたのち、宿泊客の手荷物又は携帯品が当ホテルに置き忘れられていた場合において、その所有者が判明したときは、当ホテルは、当該所有者に連絡をするとともにその指示を求めるものとします。ただし、所有者の指示がない場合又は所有者が判明しないときは、発見日を含めて7日間保管し、その後最寄の警察署に届けます。
3 前2項の場合における宿泊客の手荷物又は携帯品の保管についての当ホテルの責任は、第1項の場合にあっては前条第1項の規定に、前項の場合にあっては同条第2項の規定に準じるものとします。
(駐車の責任)
第17条 宿泊客が当ホテルの駐車場をご利用になる場合、当ホテルは場所をお貸しするものであって、車輌の管理責任まで負うものではありません。但し、駐車場の管理に当たり、当ホテルの故意又は過失によって損害を与えたときは、その賠償の責めに任じます。
(宿泊客の責任)
第18条 宿泊客の故意又は過失により当ホテルが損害を被ったときは、当該宿泊客は当ホテルに対し、その損害を賠償していただきます。
(個人情報の取得について)
第19条 当ホテルが宿泊契約に関して取得した宿泊客の個人情報は、当社のプライバシーポリシーに基づき適切に取り扱うものとします。
(約款の変更)
第20条 当ホテルは、次に掲げる場合には、変更後の内容および効力発生時期をホームページに掲載することにより、この約款を変更することができるものとします。また、必要があるときはその他の相当な方法により宿泊客等に周知することとします。
(1) 変更の内容が宿泊客の一般の利益に適合するとき
(2) 変更の内容がこの約款に係る取引の目的に反せず、変更の必要性、変更後の内容の相当性その他の変更に係る事情に照らし、合理的なものであるとき
(支配する言語及び準拠法等)
第21条 本約款は日本語と英語で作成されますが、約款の両文の間に不一致又は相違があるときは、日本文がすべての点について支配するものとします。
2 本約款に関して生じる一切の紛争については、当ホテルの所在地を管轄する日本の裁判所において、日本の法令に従い解決されるものとします。
別表第1 宿泊料金の内訳(第2条第1項及び第 12 条第1項関係)
内 訳 | ||
---|---|---|
宿 泊 客 が 支 払 う べ き 総 額 | 宿泊料金 | ①基本宿泊料(室料) ②サービス料(①×10%) |
追加料金 | ③その他の利用料金 | |
税金 | 消費税 宿泊税 |
別表第2 違約金(第6条第2項関係)
契約申込人数 ↓ | 契約解除の通知を受けた日→ | 不泊・当日 | 宿泊日の 30日前から | 宿泊日の 60日前から | 宿泊日の 90日前から | 宿泊日の 120日前から | 予約時 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
一般 14名まで | 100% | 80% | 60% | 40% | 20% | 10% | |
団体 50名〜最大収容人数 | 100% | 90% | 70% | 50% | 30% | 20% |
2.契約日数が短縮した場合は、その短縮日数にかかわりなく、1日分(初日)の違約金を収受します。
3.但し、別途個別の違約金契約を結んだ場合は、その取り決めを優先します。
利用規則
House Rules (Rules and Regulation)
当ホテルではすべてのお客様に、安全かつ快適にお過ごしいただきますように、宿泊約款第10条の定めにある通り、下記の規則をお守りくださいますようお願いいたします。この規則をお守りいただけないときは、宿泊約款第7条により、ご宿泊契約及びこれに関連する契約を解除させていただく場合もございます。宿泊客がこの規則を遵守されなかったことにより生じた損害については、当ホテルは責任を負いません。当ホテルに損害が生じた場合には、お客様に損害を賠償していただく場合がございますので、予めご了承ください。
ホテルご利用に関する特に重要な事項
1.宿泊料金等は前払い制です。
2.当ホテルによる事前の承諾がない限り、宿泊客以外のご来館は固く禁じております。
3.他の宿泊客のご迷惑になりますので、ホテル内では、大きな声など大きな音量の生じる行為等はお控えください。また、24:00pm以降は全館完全消音となります。
4.当ホテルは火災予防のため、全館禁煙です。館内での喫煙が確認された場合は、ご宿泊料とは別に違約金として¥100,000円をご請求させて頂きます。
5.宿泊客のチェックアウト時間は10:00amです。チェックアウト時間を過ぎてのご利用は延長料金を申し受けます。延長料金は¥3,000円 / 1時間(税別)となります。13時以降の延長は宿泊費用と同額を申し受けます。
6.当ホテルでは、室内清掃やリネンやタオル等(以下リネン類とする)の毎日の交換は宿泊料に含まれておりません。室内清掃やリネン類の交換を希望される場合は、チェックイン時にスタッフに頻度や数量等をお申し出ください。別途費用にてご対応させて頂きます。なお、5日以上ご宿泊の宿泊客に限り、3日毎に室内清掃やリネン類の交換をさせて頂きます。
7.スキー/スノーボード・スキー/スノボードブーツなどの用具等(室内を破損や汚損の可能性あるもの全て)の客室や廊下等へのお持ち込みは固く禁じております。また、濡れたウェア、ブーツ、グローブ等の乾燥には乾燥室をご利用ください。
8.客室への飲食物の持ち込みは基本的にお断りしております。とくに畳の上での飲食はご遠慮ください。カフェスペース、ロビー、キッチンスペースをご利用ください。客室内(布団やテーブル等)で汚損が確認された場合、ご宿泊料とは別にクリーニングもしくは修繕費用をご請求させて頂きます。
9.宿泊客が当館の鍵を紛失または破損された場合、¥15,000円 / 1本の追加料金が発生致します。
10.宿泊客は、外出時、就寝時には必ず鍵をお掛けください。当館は、いかなる場合も、当館内またはそれ以外の場所で発生した、宿泊客の手荷物または携帯品等の紛失、盗難、損害について、当館は一切の責任を負いません。
11.積雪による当ホテル屋根等からの落雪や雪の陥没により、宿泊客が大怪我を負う危険性や車への損害可能性があるため、宿泊客は、いかなる場合も、スタッフの許可なく積雪ある場所に立ち入ること、駐車することを固く禁止しております。また、その際に生じた損害について、当ホテルは一切の責任を負いません。
12.キッチンをご利用の際、揚げ物調理は、煙や火災の原因となる恐れがあるため禁止させて頂きます。また、油のシンクへの破棄は固く禁じております。紙で油を吸収し、燃えるゴミとして処分してください。
13.シンクに熱湯をそのまま捨てないでください。沸騰したお湯は冷水で温度を下げてから流してください。
14.備え付けのトイレットペーパー以外は絶対にトイレに流さないでください。
15.ホテル内および敷地内での暴力行為は固く禁止されています。その場合は直ちに警察に通報致します。
16.宿泊客の泥酔による嘔吐物など汚物の処理はクリーニング費用として、¥10,000円をご請求させて頂きます。
火災予防上お守りいただきたい事項
1.火災予防のため、全館禁煙となっております。指定場所(正面玄関前に設置された灰皿周囲の屋外)以外は禁煙になります。 客室フロアの廊下やその他の公共スペースでの喫煙は、条例で禁止されています。
2.客室内で暖房用、炊事用等の火気器具等はご使用にならないでください。
3.客室内に掲示してある避難経路図及び各階の非常口をご確認ください。
保安上お守りいただきたい事項
1.客室から出られる時は、施錠をご確認ください。客室のドアはオートロックとなっております。
2.客室に外来のお客様をお招きにならないでください。
3.未成年者のみのご宿泊は、保護者の許可がない限りお断りしております。
貴重品、お預かり品のお取り扱いについて
1.お忘れ物、遺失物の処置は法令にもとづいてお取扱いさせていただきます。
2.現金、貴金属等の貴重品はお客様ご自身で管理していただきますようお願いいたします。ホテルはいかなる損失についても責任を負いません。
お支払いについて
1.お買物代、切符代、タクシー代、郵便切手代、荷物の送料等の立替えはお断りさせていただきます。
2.宿泊料金は前払い制になっております。
3.ご予定の宿泊日数を変更なさる場合は、予めフロントにご連絡ください。ご延泊の場合はそれまでのお支払いをお願い申し上げます。
4.ご滞在中、フロントから請求書の提示がありましたら、その都度お支払いください。
5.料金のお支払いは通貨又は当ホテルが認めた旅行小切手、クーポン券、電子マネー、若しくはクレジットカードによりフロントにてお支払いください。尚、旅行小切手以外の小切手でのお支払いには応じかねますのでご了承ください。
6.宿泊客は、名前とメールアドレスをホテルの連絡先に送信することで、オンライン請求書を受け取ることが可能になります。その方法により、宿泊客はフロントでの支払いに代えて、オンラインにてクレジットカードで支払うこともできます。
7.所定の税金のほか宿泊料の 10%をサービス料として加算させていただきます。
おやめいただきたい事項
1.ホテル内に次のようなものをお持ち込みにならないでください。
(イ) 動物などその他のペットー般
上記の定めに関わらず身体障害者補助犬法に定める盲導犬・聴導犬・介助犬の同伴は可能です
(ロ) 悪臭・異臭を発生するもの
(ハ) 著しく多量な物品
(ニ) 火薬・揮発油等発火または引火しやすいもの
(ホ) 所持を許可されていない鉄砲、刀剣類
(ヘ) その他、法で所持を禁じられているもの
2.ホテル内でとばくまたは風紀を乱すような行為はなさらないでください。
3.ホテル内で他のお客様にご迷惑を及ぼすような高声、放歌、または喧騒な行為はなさらないでください。
4.客室内の諸設備や物品などを許可なくホテルの外への持ち出し、他の場所へ移動させないでください。
5.不可抗力以外の事由により建造物、家具、備品その他の物品を損傷、紛失あるいは汚染された場合には、相当額を弁償していただくことがあります。
6.客室を当ホテルの許可なしに宿泊および飲食以外の目的にご使用にならないでください。
7.ホテル内の営業施設以外の場所に許可なく立ち入らないでください。
8.ホテル内に当ホテルの許可なしに飲食物のご注文や持ち込みはなさらないでください。
また、お部屋への食べ物の持ち込みはご遠慮ください。お食事はダイニングでお願いいたします。
9.ホテル内では許可なしに、広告物の配布、掲示または物品の販売等はなさらないでください。
10.廊下やロビー等の場所に所持品を放置なさらないでください。
11.ホテルの外観を損なう様なものを窓側に陳列なさらないでください。
12.ホテル内で撮影された写真等を許可なく営業上の目的で公になさることは、法的措置の対象となることがありますのでご注意ください。
13.パジャマや下着などで、廊下、ロビーなど客室以外でのご利用はお控えください。
14.その他、公序良俗に反する客室のご利用はおやめください
ゲストルーム
1.ご滞在中は安全のためお部屋のドアに施錠をお願いいたします。
2.誰かが部屋に訪問してきた場合は、不用意にドアのロックを解除しないでください。不審な人物と思われた場合は、すぐに受付までご連絡ください。
3.面会目的での客室のご利用はご遠慮ください。
4.宿泊約款第8条に基づき当ホテルに登録された宿泊客及びその同伴者以外の者を客室に招き、又は宿泊させることはご遠慮ください。
5.当ホテル従業員は、客室内への立入、または客室内の物品の移動等を行う場合がございます。現金や貴重品はお客様ご自身で施錠して保管いただき、触れたり動かしたりしてはいけないものがある場合は事前にご連絡ください。
共用エリア等
1.各階の避難経路図と非常口をご確認ください。
2.緊急時等やむを得ない場合を除き、緊急施設及び屋上には立ち入らないでください。
3.ホテルスタッフエリアへの立ち入りはご遠慮ください。
4.廊下やロビーなどの公共エリアに私物を放置しないでください。
衛生管理
1.お客様が次のいずれかに該当する場合には、ご宿泊及び施設のご利用をご遠慮いただくか、館内での移動を制限させていただく場合がございます。
a. ノロウイルス等の食中毒の疑いがある場合
b. 感染症の予防及び感染症の患者に対する医療に関する法律及び同法施行規則に定める感染症に感染している疑いがある場合
c. その他上記に準ずる症状がある場合
撮影と写真撮影
1.ホテル敷地内での商業・営業目的での動画・写真撮影は当ホテルの許可なく禁止いたします。当ホテルの許可なく、録画・録音・写真(私的使用を目的とした録画・録音・写真を含む)を商業・営業目的で使用することはご遠慮ください。
2.他のお客様のご迷惑、または他のお客様に不快な思いをさせるような動画・写真撮影はご遠慮ください。個人的な使用目的であっても、当ホテルの許可のない動画・写真撮影はご遠慮いただく場合がございます。
他のゲストへの配慮
1.宿泊客は、別段の定めがある場合を除き、ペットその他の動物の持ち込みはできません。当ホテルは、身体障害者補助犬法に規定する身体障害者補助犬については、同法を遵守いたします。
2.異臭のある物品は館内に持ち込まないようお願いいたします。
3.大声で話したり、叫んだり、歌ったり、テレビやオーディオ機器を大音量で使用したり、大きな音を立てたり、その他の騒音行為は行わないでください。
4.客室以外では、当ホテルの指示に従って適切な服装でお越しください。
5.他のお客様に不快感や不安感を与えるような言動はご遠慮ください。
公序良俗
1.賭博行為、風紀を乱す行為、公序良俗に反する行為は禁止します。
2.銃器、刃物、麻薬等、法令で所持が禁止されている物品は、ホテル内に持ち込まないで下さい。
3.他のお客様やホテルスタッフに不安を与えたり、安全を脅かす恐れのある物品や、ホテルの運営や利用に支障をきたす可能性のある大量の物品をホテル敷地内に持ち込まないで下さい。
4.暴力団員による不当な行為の防止等に関する法律に基づき指定された暴力団員又は反社会的団体の構成員であることが判明したお客様及びその同伴者については、以後のご利用をお断りさせていただきます。
5.宿泊客及びその関係者が暴行、脅迫、恐喝、ゆすり、威力業務妨害等の行為を行ったことが判明した場合は、以後の当ホテルのご利用をお断りさせていただきます。
6.宿泊客及びその関係者が法令に違反する行為を行った場合、又はそのおそれがあると認められる場合には、以後の当ホテルのご利用をお断りさせていただきます。
建物、設備などの保護
1.当ホテル敷地内の設備・備品を他の場所に移動したり、加工したり、本来の目的以外に使用することはご遠慮ください。
2.ホテル内に爆発物、揮発油、その他の発火・引火性物質を持ち込まないで下さい。
3.客室内では火災の原因となる暖房器具や調理器具等のご使用はご遠慮ください。
4.当ホテル敷地内では、火災の原因となる行為は禁止されております。
5.宿泊客が当ホテルの建物、設備、備品、植物等を紛失、破損、汚損、臭気を付着させる等の行為をしたときは、その損害を賠償していただくことがあります。
個人の持ち物および忘れ物
1.当ホテル内で発見した遺失物を所有者に返却する際に費用が発生する場合は、返却された物の所有者にその費用を負担していただきます。
2.故意または過失により、粗大ゴミ等の処理費用がかかる所持品を客室、共用部等当ホテル敷地内に放置した場合は、処分費用として、法令に基づく廃棄費用及び当ホテルが定める手数料を申し受けます。宿泊客の所持品が故意に放置されたと客観的に判断できる場合、又は宿泊客がチェックアウト後1週間を経過しても当ホテルに所持品について連絡がなかった場合は、当該所持品は意図的に放置されたものとみなされ、所有権は放棄されたものとみなされます。
支配する国語
本規則は日本語と英語で作成されますが、規則の両文の間に不一致又は相違があるときは、日本文がすべての点について支配するものとします。
管轄及び準拠法
本規則に関して生じる一切の紛争については、当ホテルの所在地を管轄する日本の裁判所において、日本の法令に従い解決されるものとします。
本規則の改正
1.本規則は民法上の定型約款に該当し、当ホテルは、宿泊客の一般の利益にかなう場合、または民法の規定に従い、当ホテルが本規則の条項を改正することがあります。そのような修正を要求する合理的な根拠があること。
2.本規則の変更は、本規則の変更内容を本ウェブサイトに掲載した後の所定の施行日から適用するものとします。
附則
最終修正の発行日: 2023 年 9 月 30 日、発効日: 2023 年 10 月 1 日
Terms and Conditions for Accommodation Contracts
[Scope of Application]
Article 1. Contracts for Accommodation and related agreements to be entered into between this Hotel and the Guest to be accommodated shall be subject to these Terms and Conditions. Any particulars not provided for herein shall be governed by laws and regulations and/or generally accepted practices.
2. In the case when the Hotel has entered into a special contract with the Guests insofar as such special contract does not violate laws and regulations and generally accepted practices, notwithstanding the preceding Paragraph, the special contract shall take precedence over the provisions of these Terms and Conditions.
[Application for Accommodation Contracts]
Article 2. A Guests who intends to make an application for an Accommodation Contract with the Hotel shall notify the Hotel of the following particulars;
(1) Name of the Guest (s);
(2) Date of accommodation and estimated time of arrival;
(3) Accommodation Charges (based, in principle, on the Basic Accommodation Charges listed in the Attached Table No.1);
(4) Other particulars deemed necessary by the Hotel.
2. In the case when the Guest requests, during his stay, extension of the accommodation beyond the date in subparagraph (2) of the preceding Paragraph, it shall be regarded as an application for a new Accommodation Contract at the time such requests is made.
[Conclusion of Accommodation Contracts, etc.]
Article 3. A Contract for Accommodation shall be deemed to have been concluded when the Hotel has duly accepted the application as stipulated in the preceding Article. However, the same shall not apply when it has been proved that the Hotel has not accepted the application.
2. When a Contract for Accommodation has been concluded in accordance with the provision of the preceding Paragraph, the Guest is requested to pay an accommodation deposit fixed by the Hotel within the limits of Basic Accommodation Charges covering the Guest’s entire period of stay by the date specified by the Hotel.
3. The deposit shall be first used for the Total Accommodation Charges to be paid by the Guests, then secondly for the cancellation charges under Article 6 and thirdly for the reparations under Article 18 as applicable, and the remainder, if any, shall be refunded at the time of the payment of the Accommodation Charges as stated in Article 12.
4. When the Guest has failed to pay the deposit by the date as stipulated in Paragraph 2 of Article 3, the Hotel shall treat the Accommodation Contract as invalid. However, the same shall apply only in the case where the Guest is thus informed by the Hotel when the period of payment of the deposit is specified.
[Special Contracts Requiring No Accommodation Deposit]
Article 4. Notwithstanding the provisions of Paragraph 2 of the preceding Article, the Hotel may enter into a special contract requiring the accommodation deposit after the Contract has been concluded as stipulated in the same Paragraph.
2. In the case when the Hotel has not requested the payment of the deposit as stipulated in Paragraph 2 of the preceding Article and/or has not specified the date of the payment of the deposit at the time the application for an Accommodation Contract has been accepted, it shall be treated as that the Hotel has accepted a special contract prescribed in the preceding Paragraph.
[Refusal of Accommodation Contracts]
Article 5. The Hotel may not accept the conclusion of an Accommodation Contract under any of the following causes;
(1) When the application for accommodation does not conform with the Provisions of these Terms and Conditions;
(2) When the Hotel fully booked and no room is available;
(3) When the Guest seeking accommodation can be clearly detected as carrying an infectious disease;
(4) When the Hotel is unable to provide accommodation due to natural calamities, dysfunction of the facilities and/or other unavoidable causes;
(5) When the Guest seeking accommodation is deemed liable to conduct himself in a manner that will contravene the laws or act against the public order or good morals in regard to his accommodation;
(6) When the Hotel is requested to assume an unreasonable burden in regard to his accommodation;
(7) When the Guest seeking accommodation acts violently, makes treats, intimidates, makes violent demands, or makes any other coercive or unreasonable demand or action;
(8) When the Guest seeking accommodation acts disruptively or dangerously, causing distress to other Guests, or behaves in any other way which may cause trouble for the facility or other Guests;
(9) When it is proven that the Guest has no financial ability or intended to compensate for the services;
(10) When the Guest seeking accommodation has breached articles (5), (6), (7), (8) or (9) of the Terms and Conditions for Accommodation Contracts of the Hotel or other Hotel in the past;
(11) When the Guest seeking accommodation is in a gang, a gang member, or is part of or related to an organization associated with gangs;
(12) When the Guest seeking accommodation is associated with a corporation or organization whose board members or members are identified as gangsters and who control business;
(13) When the Guest seeking accommodation is part or a member of an antisocial group that threatens the order and safety of society;
(14) When a person requesting Hotel accommodations, is obviously intoxicated and could cause annoyance to other Guests or when a person is behaving in such a manner as to be an annoyance to other Guests.
(15) When the Guest otherwise fails to abide by the House Regulations established by the Hotel.
[Right to Cancel Accommodation Contracts by the Guest]
Article 6. The Guest is entitled to cancel the Accommodation Contract by notifying the Hotel.
2. In the case when the Guest has canceled the Accommodation Contract in whole or in part due to causes for which the Guest is liable (except in the case when the Hotel has requested the payment of the deposit during the specified period as prescribed in Paragraph 2 of Article 3 and the Guest has canceled before the payment), the Guest shall pay cancellation charges as listed in the Attached Table No. 2. However, in the case when a special contract as prescribed in Paragraph 1 of Article 4 has been concluded, the same shall apply only when the Guest is informed of the obligation of the payment of the cancellation charges in case of cancellation by the Guest.
3. In the case when the Guest does not appear by 10pm. of the accommodation date (or 2 hours after the expected time of arrival if the Hotel is notified of such) without an advance notice, the Hotel may regard the Accommodation Contract as being canceled by the Guest.
[Right to Cancel Accommodation Contracts by the Hotel]
Article 7. The Hotel may cancel the Accommodation Contract under any of the following cases. Furthermore, the Hotel assumes no responsibility for damages incurred from cancellations of the Accommodation Contract conducted in accordance to this Article;
(1)When the Guest corresponds to any of the items listed in Article 5 of the Terms and Conditions for Accommodation Contracts, or when such a connection is discovered during the Guest’s stay;
(2)When the Guest does not abstain from prohibited actions such as smoking in bed, tampering with the fire-fighting facilities and other prohibitions of the Use Regulations stipulated by the Hotel (restricted to particulars deemed necessary in order to avoid the
causing of fires).
2. In the case when the Hotel has canceled the Accommodation Contract in accordance with the preceding Paragraph, the Hotel shall not be entitled to charge the Guest for any services which he did not receive during the contractual period.
[Registration]
Article 8. The guest shall register the following particulars by the Front Desk clerk of the Hotel on the day of accommodation or by pre-registering online;
(1) Name, age, sex, address and occupation of the Guest(s);
(2) For non-Japanese Guest(s), nationality, passport number, port and date of entry into Japan;
(3) Date and estimated time of departure;
(4) Other particulars deemed necessary by the Hotel.
2. All Guests of foreign nationality who do not reside within Japan will be asked to leave a photocopy of their passport by the Front Desk clerk. If you register online in advance, you must attach a copy of your passport.
3. In the case when the Guest intends to pay his Accommodation Charges prescribed in Article 12 by any means other than Japanese currency, such as coupons, credit cards or electric money, these credentials shall be shown in advance at the time of the registration prescribed in the preceding Paragraph.
[Occupancy Hours of Guest Rooms]
Article 9. The Guest is entitled to occupy the contracted guest room of the Hotel from 3:00 p.m. to 10:00 a.m. the next day. However in the case the guest room is contracted continuously, the Guest may occupy it all day long, except for the days of arrival and departure.
2. The Hotel may, notwithstanding the provisions prescribed in the Preceding Paragraph, permit the Guest to occupy the room beyond the time prescribed in the same Paragraph. In this case, extra charges shall be paid as follows:
(1)Until 1:00 pm: 3,000yen/Room/Extended 1 hour (Tax included)
(2)After 1:00 pm: Full accommodation fee for the day
However, the Hotel may not accept the application when the rooms are full and there is no vacancy.
3. The Hotel may change the hours of occupancy for inevitable reasons.In that case, the Hotel shall notify the Guest in an appropriate way.
[Observance of Use Regulations]
Article 10. The Guest shall observe the Use Regulations established by the Hotel, which are posted within the premises of the Hotel or on the web site.
[Business Hours]
Article 11. The business hours of front service, etc. of the Hotel are as follows, and those of other facilities, etc. shall be specified in detail by brochures as provided, notices displayed in each place, service directories in guest rooms and in other ways deemed suitable by the
Hotel:
(1)Service hours of front desk etc::
A Closing time ~~~~~~~~ None;
B Front Service ~~~~~~~ 15:00 – 20:00 (Unmanned check-in/check-out system operates after 20:00;
2. The business hours specified in the preceding Paragraph are subject to temporary changes due to unavoidable causes on the part of the Hotel. In such a case, the Guest shall be informed by appropriate means.
[Payment of Accommodation Charges]
Article 12. The breakdown of the Accommodation charges, etc. that the Guest shall pay is as listed in the Attached Table No.1.
2. Accommodation Charges etc. as stated in the preceding Paragraph shall be paid with Japanese currency or by any means other than Japanese currency such as coupons, credit cards or electric money, recognized by the Hotel at the front desk or online at the time of the arrival of the Guest or upon request by the Hotel.
3. Accommodation Charges shall be paid even if the Guest voluntarily does not utilize the accommodation facilities provided for him by the Hotel and which are at his disposal.
[Liabilities of the Hotel]
Article 13. The Hotel shall compensate the Guest for the damage if the Hotel has caused such damage to the Guest in the fulfillment or the no fulfillment of the Accommodation Contract and/or related agreement. However, the same shall not apply in cases when such damage has been caused due to reasons for which the Hotel is not liable.
2. The Hotel is covered by Hotel Liability Insurance in order to deal with unexpected fire and/or other disasters.
[Procedure when unable to provide Contracted Rooms]
Article 14. The Hotel shall, when unable to provide contracted rooms, arrange accommodation of the same standard elsewhere for the Guest insofar as practicable with the consent of the Guest.
2. When arrangement of other accommodation cannot be made notwithstanding the provisions of the preceding Paragraph, the Hotel shall pay the Guest a compensation fee equivalent to the cancellation charges and the compensation fee shall be applied to the reparations. However, when the Hotel cannot provide accommodation due to causes for which the Hotel is not liable, the Hotel shall not compensate the Guest.
[Handling of Deposited Articles]
Article 15. When the articles, cash and/or valuables checked by the Guest at the front desk have been lost or damaged, our Hotel shall compensate for the damage, unless the loss or damage has been caused by force de majeure. However, in the case of cash and valuables, we shall do so only when the Guest has clearly reported the kind and value of such cash and valuables at our request. Otherwise we shall compensate for the damage up to the maximum amount of 100,000yen.
2. When the Guest has brought into our Hotel articles, cash and/or valuables but has not checked them at the front desk, we shall compensate for the loss or damage inflicted on them if caused intentionally or negligently on our part, except when the Guest has not clearly reported to us beforehand the kind and value of such items lost or damaged, in which case we shall compensate for the loss or damage up to the maximum amount of 100,000 yen unless we are intentionally or negligently responsible for such loss or damage.
[Custody of Baggage and/or Belongings of the Guest]
Article 16. When the baggage of the Guest is brought into the Hotel before his arrival, the Hotel shall be liable to keep it only in the case when such a request has been accepted by the Hotel. The baggage shall be handed over to the Guest at the front desk at the time of his check-in.
2. When the baggage or belongings of the guest are found left behind after his check-out, and the ownership of the article is identified, the Hotel shall inform the owner of the article left and ask for further instructions. When no instruction is given to the Hotel by the owner or when the ownership is not identified, the Hotel shall keep the article for 7 days including the day it is found, and after this period the Hotel shall turn it over to the nearest police station.
3. The Hotel’s liability in regard to the custody of the Guest’s baggage and belongings in the case of the preceding two paragraphs shall be assumed in accordance with the provisions of Paragraph 1 of the preceding Article in the case of Paragraph 1. and with the provisions of Paragraph 2 of the same Article 15 in the case of Paragraph 2.
[Liability in Regard to Parking]
Article 17. The Hotel shall not be liable for the custody of the vehicle of the Guest when the Guest utilizes the parking lot within the premises of the Hotel, as it shall be regarded that the Hotel simply offers the space for parking. However, the Hotel shall compensate the Guest for the damage caused through intention or negligence on the part of the Hotel in regard to the management of the parking lot.
[Liability of the Guest]
Article 18. The Guest shall compensate the Hotel for the damage caused through intention or negligence on the part of the Guest.
[Collection of Personal Information]
Article 19. Personal information collected by the Hotel in connection with an accommodation contract shall be handled appropriately in accordance with the Hotel Privacy Policy.
[Changes to Terms and Conditions]
Article 20. In the event of any of the following, the Hotel shall reserve the right to change these Terms and Conditions by posting changed content and the date any such changes come into effect on the Hotel website. Further, when necessary, the Hotel may use other means deemed appropriate to notify Guests, etc.
(1) When changes are in the general interest of the Guest
(2) When changes do not contravene the objective of transactions pertaining to these Terms and Conditions and when said changes are deemed reasonable based on the necessity of said changes, the suitability of the content following said changes and any other surrounding circumstances.
[Governing Language and Law]
Article 21. These Provisions are written both in Japanese and in English. In the event of any inconsistency or difference between the two versions of these Provisions, the Japanese version shall prevail in all respects.
2. Any dispute arising from/or in relation to these Provisions shall be referred to the Japanese court having jurisdiction over the location of the Hotel and resolved in accordance with applicable Japanese laws.
Attached Table No. 1
The breakdown of the Accommodation charges, etc.
(Ref. Paragraph 1 of Article 2, and Paragraph 1 of Article 12)
Contents | ||
---|---|---|
Total amount to be paid by the Guest | Accommodation Charges | (1) Basic Accommodation Charges (Room Charge) (2) Service Charge ((1)×10%) |
Extra Charges | (3) Other expenses. | |
Taxes | Consumption Tax Accommodation Tax |
Remarks of Table No.1 :
1.Other expenses under (3) include telephone and special laundry charges, extra bed, Products sold by the hotel etc.
Attached Table No.2
Cancellation charge for Hotels
(Ref. Paragraph 2 of Article 6)
Date when Cancellation of Contract is Notified ↓ | Contracted Number of Guests→ | Individual 1 to 14 | Group 15 to Maximum occupancy |
---|---|---|---|
No Show, Accommodation Day | 100% | 100% | |
30 Day Prior to Accommodation Day | 80% | 90% | |
60 Day Prior to Accommodation Day | 60% | 70% | |
90 Day Prior to Accommodation Day | 40% | 50% | |
120 Day Prior to Accommodation Day | 20% | 30% | |
At the time of reservation | 10% | 20% |
Remarks of Table No.2
1. The percentages signify the rate of cancellation charge to the Basic
Accommodation Charges.
2. When the number of days contracted is shortened, the cancellation charge
for the first day of the canceled period shall be paid by the Guest
regardless of the number of days shortened.
3. However, if separate/individual group contracts have been previously
signed, these prior arrangements will take precedence.
House Rules (Rules and Regulations)
Welcome to nozawasnow. We hope that you will enjoy your stay and be able to make full use of our facilities. Hotel Guests are kindly requested to observe the rules, outlined in Article 10 of the Accommodation Contract, so that their stay will be both comfortable and safe. If guests do not observe these rules, the Hotel will be obliged to cancel their accommodations and the related contract as specified in Article 7. The Hotel shall not be liable for any damages suffered by the guests due to their failure to comply with these Regulations. Please note that in the event of any damages caused to the Hotel, the guests may be asked to compensate for the damages.
Particularly Important Matters Regarding Hotel Use
1. Accommodation fees must be paid in advance.
2. Unless we have prior approval from the hotel, we strictly prohibit anyone other than our hotel guests from visiting the hotel.
3. To avoid disturbing other guests, please refrain from speaking in a loud voice or other activities that generate loud noises inside the hotel. Additionally, the entire building will be completely muted after 24:00 pm.
4. To prevent fires, smoking is prohibited throughout the hotel. If smoking is found in the hotel, a penalty of 100,000 yen will be charged in addition to the accommodation fee.
5. Check-out time for guests is 10:00am. An extension fee will be charged for use after check-out time. The extension fee is ¥3,000/hour (excluding tax). Extensions after 13:00 will be charged the same amount as the accommodation fee.
6. At our hotel, room cleaning and daily change of linens, towels, etc. (hereinafter referred to as linen) are not included in the accommodation fee. If you wish to have your room cleaned or linen changed, please inform the staff of the frequency and quantity at check-in. We will respond at an additional cost. Please note that for guests staying for 5 days or more, the room will be cleaned and linens will be changed every 3 days.
7. It is strictly prohibited to bring equipment such as skis/snowboards, ski/snowboard boots, etc. (anything that may damage or stain the room) into guest rooms or hallways. Please use the drying room to dry wet clothing, boots, gloves, etc.
8. As a general rule, we do not allow food or drinks to be brought into the guest rooms. Especially please refrain from eating or drinking on the tatami mats. Please use the cafe space, lobby, and kitchen space. If stains are found in the guest room (futon, table, etc.), cleaning or repair fees will be charged in addition to the accommodation fee.
9. If a guest loses or damages a key to the hotel, an additional charge of ¥15,000 per key will be charged.
10. Guests should always make sure to lock the door when going out or going to bed. Under no circumstances will the Hotel be responsible for any loss, theft, or damage to the guest’s baggage or personal effects that occurs within the Hotel or elsewhere.
11. There is a risk of serious injury to the guest or damage to the vehicle due to snow falling from the hotel’s roof or sinking due to snow accumulation, so under no circumstances should guests go to areas with accumulated snow without permission from staff. Entering or parking is strictly prohibited. Furthermore, the hotel will not be held responsible for any damage caused in that case.
12. When using the kitchen, frying is prohibited as it may cause smoke or fire. Additionally, disposing of oil in the sink is strictly prohibited. Absorb it with paper and dispose of it as combustible garbage.
13. Do not pour boiling water directly into the sink. Lower the temperature of boiled water with cold water before draining.
14. Please never flush anything other than the provided toilet paper down the toilet.
15. Violence is strictly prohibited within the hotel and grounds. In that case, we will immediately report it to the police.
16. A cleaning fee of ¥10,000 will be charged for disposing of dirty items such as vomit caused by drunken guests.
Fire Prevention Regulations
1. To prevent fires, Smoking is not permitted in the Hotel. Smoking is prohibited except in designated areas(outside, near the ashtray in front of the main entrance). Smoking in guest floor corridors or any other public space is strictly prohibited and against local law.
2. Please do not use any personal appliances for heating, cooking in the guest room.
3. Please review the information on evacuation routes that is posted in your room door, and confirm the location of the emergency exits on your floor.
Safety Regulations
1. Please make sure the door is properly locked when you leave the room. The door of the guest room is automatically locked.
2. Please do not invite visitors to your guest room.
3. The Hotel may refuse to accommodate under-age guests, unless prior agreement has been made with a guardian.
Regarding Valuables and Unclaimed Articles
1. The Hotel reserves the right to dispose of all articles left behind, lost or unclaimed, in accordance with Government Law.
2. Guests are requested to manage valuables such as cash and precious metals by themselves. The hotel will not be responsible for any losses.
Payment
1. The Hotel will not make payment on behalf of Guest for expenses such as train tickets, taxi fares, postage, packing charges or shopping in the Hotel.
2. The Hotel asks for payment in advance from guests who check in .
3. Should you wish to change your period of stay, please notify the front clerk in advance. Please pay for all charges equivalent to your stay period up to the time when you extend your stay.
4. The Hotel may ask for immediate payment when bills due exceed an amount set by the Management.
5. Please settle payments in cash, travelers checks, credit cards, electric money or coupons which are acceptable to the Management. The Hotel will not accept company or personal checks.
6. Guests can receive their online invoice by sending their name and email address to the hotel contact. This method also allows guests to pay online using a credit card instead of paying at the front desk.
7. A 10 % service charge and taxes at the rate prescribed by applicable laws shall be added to your bills.
Prohibitions
1. Please do not bring the following into the Hotel;
(a) Pets and other animals in general;
As exception of above regulation, guests may accompany guide dogs, hearing dogs and service dogs stipulated in the Laws concerning Assistant Dogs for the Physically Impaired;
(b) Malodorous articles;
(c) Excessively large quantity of personal goods;
(d) Explosive, volatile or flammable materials;
(e) Unlicensed firearms or swords;
(f) Other items which articles are prohibited by law.
2. Please refrain from engaging in gambling, behaving in an indecorous manner or committing acts likely to cause annoyance to other guests of the Hotel.
3. Please refrain from shouting and loud singing in the Hotel.
4. The furnishings or equipment inside your room may not be moved to other locations in the building or taken out of the Hotel without permission.
5. If Hotel belongings are damaged or lost by the guest due to his/her own negligence, the Hotel may ask for compensation.
6. Please refrain from using the Hotel for purposes other than lodging, dining and drinking without the consent of the Management.
7. Please do not enter restricted areas of the Hotel.
8. Please refrain from ordering food and drink delivery from outside the hotel to the hotel without permission from the management. Please also refrain from bringing food into your room. Please eat in the dining room.
9. Please do not distribute or post advertising bills, or sell goods in the Hotels public area.
10. Please do not leave any personal belongings in the hallway or lobby.
11. Please refrain from putting any articles in near windows which could detract from the external appearance of the Hotel.
12. Using photographs taken in the Hotel for commercial or public purposes is illegal, and those who do so will be subject to prosecution.
13. Please refrain from leaving your room dressed in sleepwear (pajamas) or underwear or similar attire.
14. Please refrain from any use of the Guest room that violates public order and morality.
Guestrooms
1. Please lock your room door for your security during your stay.
2. Should someone call on your room, do not carelessly unlock the door. If the person appears to be suspicious, please contact the reception immediately.
3. Please refrain from using the guestrooms to meet with visitors.
4. Please refrain from inviting anyone to your room or from allowing anyone to stay at your room other than the guest and his or her companion(s) who are registered with the Hotel pursuant to Article 8 of Terms and Conditions for Accommodation Contract.
5. The Hotel Staff may enter the guestrooms or move items in the guest rooms in accordance. Please keep your cash and valuables under lock and key by yourself and notify us in advance if there is anything that should not be touched or moved.
Common Areas, etc.
1. Please check the evacuation route map and emergency exits on each floor.
2. Please do not enter emergency facilities or the rooftop unless there are compelling circumstances such as emergencies.
3. Please do not enter the Hotel staff areas.
4. Please do not leave your personal belongings in public areas, such as corridors or lobby.
Hygiene Management
1. Any Guests who fall under any of the following may be asked to refrain from staying at the Hotel or using its facilities, or may be restricted from moving around within the Hotel.
a. When the person is suspected to be infected with food poisoning such as norovirus
b. When the person is suspected to be infected with an infectious disease as specified in the Act on the Prevention of Infectious Diseases and Medical Care for Patients with Infectious Diseases and the Regulation for Enforcement of the same Act
c. When the person has any other conditions similar to the above
Filming and Photographing
1.Filming or audio recording or photographing within the Hotel premises for commercial or business purpose without the Hotel’s permission is prohibited. Please refrain from using any video or audio recording or photographs (including recording or photographs for personal use) for commercial or business purposes without the Hotel’s permission.
2.Please refrain from any filming or photographing which may bother other guests or which other guests feel unpleasant. There may be times when the Hotel will ask you to refrain from any filming or photographing which has not received the Hotel’s permission even if such filming or photographing is for personal use.
Consideration for Other Guests
1. Guests may not bring in pets and other animals, unless there are any relevant provisions which may prescribe otherwise. With respect to assistance dogs for physically disabled persons as prescribed in the Act on Assistance Dogs for Physically Disabled Persons, the Hotel will act in compliance with such law.
2. Please do not bring any items with an unpleasant odor into the Hotel.
3. Please do not speak, shout or sing in a loud voice, use TV or audio equipment at high volume, make loud noises, or engage in other noisy acts.
4. Please dress appropriately following the instructions of the Hotel in areas other than the guest rooms.
5. Please avoid any appearance or behavior that may make other guests feel uncomfortable or uneasy.
Public Order and Morality
1. Gambling, acts that disturb moral order, and behavior contrary to public order and morality are prohibited.
2. Please do not bring into the Hotel premises any items whose possession is prohibited by laws and regulations such as guns, knives and drugs.
3. Please do not bring into the premises of the Hotel any items that may make other guests or the Hotel staff feel uneasy, or may threaten their safety, or a large amount of items that may interfere with the operation or use of the Hotel.
4. Any guest or his/her companion who is found to be a member of an organized crime group designated in accordance with the Act on Prevention of Unjust Acts by Organized Crime Group Members or an anti-social organization will be refused any further use of the Hotel.
5. Any guest or his/her related party who is found to have engaged in assault, threats, blackmail, extortion, or forcible obstruction of business will be refused any further use of the Hotel.
6. Any guest or his/her related party who conducts, or is deemed to be highly likely to conduct, any act in violation of laws and regulations will be refused any further use of the Hotel.
Protection of Buildings, Equipment etc.
1. Please do not move any equipment or fixtures on the premises of the Hotel to another location, process, or use them for any purpose other than the original purpose.
2. Please do not bring explosives, volatile oils, or other ignitable or inflammable materials into the Hotel.
3. Please do not use your own heating or cooking equipment that may cause a fire in guest rooms.
4. Any act that may cause a fire is prohibited on the premises of the Hotel.
5. Any guest who engages in acts such as losing, damaging, defacing, or attaching odors to the Hotel buildings, equipment, fixtures, or plants may be asked to compensate for such damages.
Personal Belongings and Lost Items
1. If any costs are incurred for returning lost items found at the Hotel to their owner, the owner of the returned items will be asked to bear such costs.
2. Any guest who intentionally or negligently leaves his/her personal belongings that require disposal costs, such as those falling into the category of large-sized garbage, in the guestrooms, common areas, or other areas on the premises of the Hotel will be charged disposal costs under the laws and regulations, as well as the handling fees determined by the Hotel. If it can be objectively presumed that a guest’s personal belongings have been intentionally left, or if a guest has not contacted the Hotel regarding his/her personal belongings after one week from the date of check-out, it will be deemed that such personal belongings have been intentionally left and that the ownership has been waived.
Governing Language
These Rules and Regulations are written both in Japanese and in English. In the event of any inconsistency or difference between the two versions of these Rules and Regulations, the Japanese version shall prevail in all respects.
Jurisdiction and Applicable Laws
Any dispute arising from or in relation to these Rules and Regulations shall be referred to the Japanese court having jurisdiction over the location of the Hotel and resolved in accordance with applicable Japanese laws.
Amendment to these Regulations
1. These Regulations fall under the category of standard terms under Civil Code, and clauses in these Regulations may be amended by the Hotel in accordance with the provisions of Civil Code if such amendment is in the general interest of the guests or if it is deemed that there are any reasonable basis to require such amendment.
2. Any amendment to these Regulations shall be applied from the designated effective date after the details of the amendment to these Regulations are published on this website.
Supplementary Provisions
Date of publication of last amendment: September 30, 2023, Effective date: October 1, 2023,